Jumaat, 17 Jun 2011

“Do Something”

Perbuatan aku untuk semalam dan beberapa hari kebelakangan ini dirasakan sesuatu yang merugikan. Aku banyak menghabiskan masa dengan tidur. Entah kenapa tubuh ini terasa begitu penat, dan apabila jam menunjukkan pukul 9 malam mata aku sudah tersedia untuk tertutup dan dibuai dengan mimpi yang lena. Namun bila bangkit di pagi hari, rasa menyesal mula menebal di hati ini. Jadi untuk mengelak daripada semua ini berterusan dan berkekalan sampai bila-bila pun aku patut buat sesuatu. Bak kata kawan aku, Zuzi “Do Something”.
                Oleh itu mulai hari ini aku akan melatih diri dengan banyak menulis dan membaca buku. Biarlah aku menjadi seorang yang kaya dengan ilmu dan paling penting kaya dengan duit hahaha. Aku percaya setiap usaha yang berterusan akan membuahkan hasil yang baik. Hidup hanya sekali, jadi aku tidak seharusnya merugikan sisa-sisa hidup ini. Selamat berusaha buat aku sendiri. Ini bukanlah aku jadikan sebagai perjanjian hidup aku, tetapi cukup sekadar perancangan yang ke depan.

1 ulasan:

  1. tidor pkl 9, bangun pkl 4, ok kot tdo awal bangun awal, boleh buku ke ape ke

    BalasPadam