Rabu, 15 Jun 2011

Syukur

Fuhhh ibarat dah jatuh kena timpa dek tangga lak. X bersyukur ke aku dgn nikmat yg diberikan. Atau adakah aku terlupa utk menghulur? Minggu ni aku duk congak income yang masuk, tapi tup...tup dlm sehari aku macam x berdaya nak congak duit yg mengalir sebab deras macam air bah.  Sebenarnya hp dan kereta aku “sakit” pada hari yg sama. So nak x nak aku kena “ubati”nya. Tapi bila difikirkan balik, buat apa nak merungut, sebab 2 benda ni dah banyak berjasa utk aku, apa salahnya aku berhabis sikit utk benda aku sendiri kan. Dgn hp tu la aku dapat dengar suara ma dan abah aku yang jauh. Dgn hp tu juga aku dapat simpan video keletah Aisy dan Irdina(anak buah tersayang), dan dgn hp tu juga aku dpt berhubung dgn sesiapa saja, x kira kawan atau lawan hahahah.
“Bibah” gelaran yang Wany dan Ely(member) berikan kpd kereta aku hehehe. Bibah lak x kira panas atau hujan, pagi, petang atau malam, jauh atau dekat, berbukit sekali pun masih setia membawa aku ke tempat yang aku nak tuju. Dan yg paling penting Bibah tak pernah buat perangai di jalan raya. Setakat ni Bibah baru buat perangai sikit2 dan tempat yg dipilih pun kat parking di rumah atau parking di ofis aku, kan senang nak mintak bantuan hehehe. Namun semua yg berlaku ni buat aku rasa bersyukur kerana aku tau Dia tak pernah lupakan aku. Setiap ujian yg diberikan adalah ujian yg masih mampu aku pikul dan bawa. Walaupun duit yg mengalir itu buat aku termenung beberapa saat, tapi income yg bakal masuk sesungguhnya lebih daripada apa yg dialirkan. Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan